31.10.2007
Celý región
Bratislava (31. októbra 2007) – Základnou požiadavkou majiteľov a prevádzkovateľov ubytovacích a stravovacích zariadení na absolventov hotelových škôl, SOU i iných vzdelávacích zariadení je, aby sa okamžite dokázali ...
Podľa hotelierov a majiteľov či prevádzkovateľov reštaurácií sa po príchode absolventov na reálne pracoviská ukazuje, že na školách je ešte preferovaná teoretická príprava pred praktickou. Podnikateľská sféra má však záujem, aby absolventi boli dostatočne vybavení konkrétnymi profesionálnymi vedomosťami, zručnosťami a návykmi, ktoré si vyžadujú súčasné trendy v oblasti cestovného ruchu.
Preto sa ZHR SR dožaduje väčšieho prepojenia škôl s podnikateľskou sférou a orientáciou celej prípravy odborných kádrov na duálnu formu vzdelávania a zvýšiť treba aj tlak na jazykovú prípravu. , ,Vo väzbe na odborné predmety je v praxi žiaduce, aby si absolventi už počas štúdia osvojili vhodné spôsoby spoločenského správania a vystupovania, marketingového správania a profesijného prístupu vo vzťahu k zákazníkovi. Zo skúseností z kontaktu s absolventmi po ich nástupe do reálnej praxe však viem, že po teoretickej stránke sú dobre pripravení, často však absentujú kompetencie samostatného a iniciatívneho plnenia profesijných úloh, ovládanie komunikačných zručností v komunikácii s hosťom, schopnosť samostatného riešenia rôznych situácií na pracovisku, “ konštatuje prezidentka ZHR SR Zuzana Šedivá.
Jana Janků
PR manažérka ZHR SR